Одна з небагатьох галузей вітчизняної економіки що демонструвала позитивну динаміку в минулому році була роздрібна торгівля. ЇЇ обіг у 2018 році зріс на 6,2% до 829,4 млрд грн.
Добробут українців поступово зростає, поліпшуються споживчі настрої. А одна з найбільш «захищених» статей в бюджеті кожної української родини це витрати на дітей.
У минулому році в країні з'явилося більше 465 тисяч нових, хоча і зовсім маленьких громадян. Це навіть більше, ніж у піковий 2014 рік. Щодня на світ з'являється 700 новонароджених, а число дітей в Україні, включаючи 16-річних досягло 7,6 мільйона.
Усі вищезазначені чинники сприяли тому, що ринок дитячих товарів увійшов у 2019 рік з оптимістичним настроєм. Переконатися в цьому змогли учасники та відвідувачі головної події галузі виробництва та продажу дитячих товарів — Міжнародного Форуму BABY EXPO, що відбувся з 26 по 29 березня 2019 року в Києві.
Експозиція форуму була представлена у двох павільйонах і поділена на три тематичні секції:
BABY Toys Fair — виставка ігрової продукції;
BABY Products Fair — виставка товарів для немовлят і мам;
Children’s Fashion Fair — виставка дитячої моди.
Цього року у BABY EXPO 2019 взяли участь понад 300 експонентів з України, Туреччини, Польщі, Італії, Білорусі, Естонії, Литви та Росії. Традиційно більше 50 % учасників BABY EXPO — це українські виробники. Приємно відзначити, що з кожним роком зростає якість вітчизняної продукції. Це доводять і результати конкурсів, які щорічно проводяться в рамках BABY EXPO.
В секції BABY Toys Fair під цьогорічним гаслом «Рухайся та фантазуй!» демонструвався весь спектр сучасних іграшок: перші іграшки для немовлят, механічні та радіокеровані іграшки, різноманітні конструктори, ляльки та аксесуари до них, настільні ігри для всієї родини, товари для творчості, активного відпочинку та спорту. Також був представлений широкий ряд новинок дитячого транспорту, серед яких електросамокати, біговели-трансформери, скейтборди, ролики та багато іншого.
Згідно з дослідженням Української Асоціації індустрії іграшок (УАІІ), з минулого року обсяг ринку іграшок України збільшився на 15% і досягнув $630 млн. Також УАІІ повідомляє що не зважаючи на загальне зростання обсягів інтернет торгівлі споживачі воліють купувати іграшки в спеціалізованих роздрібних магазинах (їх частка збуту склала близько 70%). Натомість інтернет канал продажу іграшок за минулий рік зменшив свою частку з 13,21% до 12,31%.
Отже саме на виставці власники магазинів, перед тим як поповнити свій асортимент, мали нагоду наочно побачити, торкнутися, врешті решт погратися всіма новинками, тобто поставити себе на місце своїх майбутніх покупців.
Приємно відзначити, що поступово збільшується кількість українських підприємств, які з успіхом реалізують свою продукцію на зовнішніх ринках. Експорт іграшок з України у 2018 році збільшився на 50,4%. У фінансовому еквіваленті це відповідає сумі в $34,6 млн. Вагомий внесок в зростання якості і просування вітчизняної продукції вносить Національний конкурс ігрової продукції «Краща іграшка», який вже 15 років поспіль проводиться у рамках BABY EXPO.
Експозиція виставки BABY Products Fair зросла цього року майже вдвічі. Тут були представлені коляски, автокрісла, дитячі меблі, різноманітні прилади для догляду за дитиною, гігієнічні товари та косметичні засоби, товари для купання і годування, аксесуари та одяг для немовлят. В окремій експозиції «Дитяче харчування» свою нову продукцію представили провідні національні виробники.
Найбільший розділ форуму - виставка дитячої моди Children’s Fashion Fair. Вона зустрічала відвідувачів новими колекціями сучасного дитячого одягу та взуття, головних уборів, панчішно-шкарпеткових виробів, спортивного одягу, карнавальних костюмів та аксесуарів.
Традиційно виставка стала тим унікальним місцем де, завдяки зусиллям організаторів, в рамках конкурсу «Діловий стиль. Школа 2019» було зібрано всі наявні на рику України зразки шкільної форми.
Найяскравішою подією виставки стали демонстраційні покази промислових і авторських колекцій дитячого одягу Fashion Show. Виступи маленьких манекенниць протягом трьох днів дарували бурхливі емоції всім відвідувачам форуму.
Вперше на виставці BABY EXPO було започатковано новий формат участі для підприємств, що тільки виходять на ринок — це спеціальна експозиція STARTUP! ZONE. В рамках цієї експозиції відбулися презентації учасників-стартаперів. Але найцікавіше - триденний Бізнес-інтенсив для представників середнього та малого бізнесу, які прагнуть розвивати та вдосконалювати свій бізнес, свої навички з керування ним і шукають нові ідеї та ніші. З 26 по 28 березня 2019 у конференц-залі STARTUP! ZONE своїм досвідом поділилися лідери та експерти українського ринку.
Як завжди, Форум був насичений цікавими заходами: і бізнесово-інформаційними, і яскравими шоу та конкурсами.
До нових зустрічей на осінній виставці, що відбудеться 10-12 вересня 2019 року!
Лілія Жукова.