Компонент індустрії 4.0

 

Цифровий друк- компонент індустрії 4.0

 

 

 

 

Цифровий друк – мистецтво на стику технологій та живопису. Як почати працювати в тому напрямку? Як побудувати стійку бізнес-модель? Розкривати ці питання буде Олексій Довганич, Виконавчий директор Львівського кластеру Моди та Дизайну.

Ми запросили дати свої коментарі фахівців, без яких не можливо отримати якісний результат: Мирослав Білик, директор ПП ЛАКОР та Лара Коротенко, дизайнер авторських принтів, розробник колекцій одягу та учасник багаточисельних показів та виставок.  Отже, ми почуємо дві точки зору на  один процес створення краси: сторону технічну та сторону креативу. Сторони які нерозривно пов’язані та залежні одна від одної.

 

Мирослав Білик 

 

ОД: Мирославе, наскільки відомо, Ваша компанія була однією із перших, ймовірно в усій Україні, яка спробувала друкувати тканини для виготовлення колекцій модного одягу. Розкажіть детальніше цю історію.

МБ:  Перші технології цифрового друку, а саме сублімаційного трансферного, були запроваджені в рекламному сегменті на початку 2000-х тисячних. У ці часи такі послуги надавало дуже багато компаній. Але у мене виникло питання: «А чому б не спробувати надрукувати на тканині нерекламного призначення, а на такій тканині, з якої потім можна виготовити модний одяг?» І наша команда це зробила. Це була куртка із повноколірним фотографічним зображенням для фан-клубу місцевої футбольної команди. Ми це зробили в ті часи, коли чітка технічна інформації про матеріали, хімічні компоненти та процеси була відсутня в Україні. Але ми пройшли цей шлях проб, помилок, експериментів і це дало нам тверді знання та сильну технологічну базу.

 

ОД: Якими Ви бачите перспективи розвитку цифрового друку на тканині в Україні? –

МБ: На разі, основним видом друку на тканинах, який домінує в Україні, є сублімаційний друк. Це є швидкий та недорогий вид друку на поліефірних основах. Це  сегмент використання для спортивного , туристичного одягу та спорядження, м’яких меблів, штор, обоїв, корпоративного одягу, та звичайно – сегмент реклами: сумки, парасолі, прапори.  Але останні запити від потенційних клієнтів та тренди світових виставок, які регулярно відвідує наша команда, свідчать про готовність українського ринку до друку пігментними чорнилами на натуральних, зокрема бавовняних, основах. Сучасні пігменти вже дають яскравість тонів майже на рівні із сублімаційними чорнилами. Незважаючи на вищу складність процесів у друці на натуральних основах (обробка праймером, термофіксація та прання) ця ринкова ніша росте досить швидкими темпами і є цікавою для інвестицій та розвитку. 

Загалом, практична відсутність мінімальних партій замовлення дає можливість швидко реагувати і давати якісний результат для мас-маркету, так і для  модельєрів, власників онлайн брендів. Фактично це є компонент індустрії 4.0.

ОД: Що є критичним для цифрового друку на тканині? 

МБ: Головною запорукою успішних проектів у секторі модного одягу є правильна та налагоджена робота тріади: модельєр, графічний дизайнер та технологічний персонал.   Найважливішим є взаємне розуміння процесів, обмежень та кінцевих цілей. Важливо враховувати технічні можливості кожної тканини та навіть впливу виду їх переплетення на кінцевий результат цифрового друку. Саме тому на базі нашої компанії ми проводимо регулярні майстер-класи для дизайнерів та студентів профільних навчальних закладів.  Створення робочої групи – наразі це найбільш ефективний засіб співпраці та досягнення поставленої мети. Завдяки сучасним методам зв’язку,  робоча група може працювати в різних куточках України. Ми маємо замовників із різних областей України.

ОД: Кого б ви хотіли запросити до співпраці? Чи є у Вас улюблені українські дизайнери?

МБ: Наша команда фахівців готова працювати із виробниками та дизайнерами модного одягу, виробниками спортивного, туристичного одягу та спорядження, корпоративного одягу, одягу для сегменту HoReCa, а також мягких меблів, дизайнерів інтер’єрів та штор. Очевидно, що Роксолана Богуцька, Лара Коротенко, Марта Ваххольц є моїми улюбленими українськими дизайнерами. Хоча, зрештою, наша компанія відкрита для усіх творчих людей, особливо ми вітаємо та запрошуємо до співпраці креативну молодь.

 

Лара Коротенко:

ОД: Лара, розкажіть про свій перший досвід у цифровому друці тканин. Що Вас привело до такого рішення?

ЛК: Це була цікава та спонтанна історія. Мені кардинально не подобались варіанти сукні для виступу моєї доньки. Всі пропоновані сукні були однотипними базарними варіантами із пластиковими камінцями та дешевим атласом. Пошуки тривали декілька днів. Жодної цікавої сукні. І в одну ніч я прокинулась серед ночі від думки, що я надрукую на принтері ті візерунки які щойно побачила в своїй уяві. Приступила одразу ж.  На звичайному кольоровому принтері, на звичайній непідготовленій тканині, яку приклеювала до паперу. Це було кольорово і смішно, Кольорово, бо принтер вирішив показати всій характер і протестував проти правил його використання. Ми всі були у кольорових плямах. Але це був перший досвід, який показав мені що ніколи не потрібно здаватися, що креативна думка завжди знаходить вирішення поставленої задачі.

ОД: Ваші роботи високо оцінили фахівці в Швейцарії та Німеччині. Ваша колекція принтів «Український борщ» викликала позитивні відгуки в Європі. Скажіть, де ви черпаєте таке яскраве надхнення? Чи плануєте повторити цю колекцію знову?

ЛК: Надхнення для мене – це наша українська природа, її світанкові напівтони ранішнього неба, насичені та цілющі кольори її дарів, глибокі та затишні фактури, енергетика подорожей Україною. Все прекрасне навколо нас. Нам потрібно лише зупинитися на мить та розплющити очі.

Про колекцію «Український борщ» - так, звичайно. Цей досвід неможливо не використати для нових звершеннь. Колекція буде повторена, щоправда в новій інтерпретації. Ми у Львові під час Lviv Fashion Week отримали цікаву пропозицію по співпраці із відомим дизайнером одягу та створення спільної колекції адаптованої для німецького ринку. Усі інші деталі – поки що секрет. Дякую Львівському Кластеру Моди та Дизайну та Олександрі Дольеманн, які опікуються цим проектом.

ОД: Як Ви бачите майбутнє української індустрії моди?

ЛК: Це в першу чергу  орієнтація на усвідомлене споживання та більш тісна співпраця із замовниками, більша персоналізація, менше сміття та зайвого шуму. Твій клієнт перестає бути тільки клієнтом. Він стає твоїм другом та співтворцем. Я буду неймовірно рада співпраці із новими партнерами.

 

 

                                         Олексій Довганич Виконавчий директор Львівського кластеру Моди та Дизайну.

 

 

Произвольный текст в подвале сайта

© shveinoe-delo