Екологія і мода: що їх пов’язує

 

Реальна загроза глобальної екологічної катастрофи вперше постала перед людством в 70-х роках ХХ ст. Дизайнери швидко відгукнулися на ідею відновлення оточуючого середовища - так з’явився напрям екологічної моди, що базується на використанні натуральних тканин, природних кольорів, ручної роботи.

Основною причиною екологіічної кризи є непомірне споживання. Сучасна людина заражена хворобою «речизму». Володіння тою чи іншою річчю стало не життєвою необхідністю, а ознакою та мірилом життєвого успіху. Риночна економіка зацікавлена в швидкій зміні модних циклів. Дизайнери, створюючи ту чи іншу річ, завчасу передбачають швидке старіння (моральне і фізичне) дизайну, чим провокують людей купувати все частіше.

Контрреакцією на цей процес стала екологізація життя – зменшення споживання і повернення до речей довготривалого використання. В моді ця тенденція вилилася у появу речей поза часом, які не виходять з моди. Термін служби таких речей визначається зносостійкістю, а не часом морального старіння.

Сучасні дизайнери закликають до мінімалізму в гардеробі. Так виникає капсульний гардероб, де невелика кількість речей ідеально поєднується між собою і створює необхідну базу, в яку можна додавати будь-які елементи.

З іншого боку, фешн дизайнери оспівують еклектику, розмаїття стилів і форм. Різні комбінації речей, нові та неочікувані поєднання – все це дозволяє продовжити термін використання одягу.

Звернення до одягу відомих дизайнерів і кутюр’є минулого, так званий «вінтаж», перешивання одягу за своїми розмірами, впеше виникло в ХХІ ст. До цього закликає і сучасний погляд на моду, який вихваляє неповторну індивідуальність та індивідуальний стиль, на противагу сліпого слідування моді.

В рамках екологізації виробництва, скорочення синтетичних матеріалів, створення безвідходних технологій, виникла відмова від синтетики в модній індустрії. Вже в кінці 70-х років минулого століття синтетичні тканини стали символом бідності і поганого смаку в одязі. На зміну синтетиці прийшли натуральні тканини з льону, бавовни та вовни. Якісний дорогий одяг та аксесуари створювався та продовжує створюватися переважно з таких матеріалів.

З іншого боку, ріст руху «зелених» породив новий погляд на використання натурального хутра, шкіри і пір’я, особливо рідкісних та зникаючих видів тваринного світу. У зв’язку з цим, на показах хутряних колекцій будинків мод, часто розгораються скандали із захисниками тварин. У відповідь на вимоги «зелених» деякі модельєри відмовляються від використання натурального хутра та використовують штучне хутро у своїх виробах. Яскравим прикладом є шуба з плюшевих ведмежат від Ж. Ш. Костельбажака.

Сьогодні перспективним напрямом в технології матеріалів є створення нових біо-розкладних синтетичних матеріалів. Також робляться спроби скоротити використання ресурсів та створення безвізходних технологій.

Дизайнери починають створювати окремі «екоколекції». Моделі в таких колекціях виготовляються з нефарбованих та необроблених натуральних тканин і матеріалів, де навіть гудзики, застібки, гачки – все з природних матеріалів (кістка, перламутр, метал, дерево). До речі, і сировину для таких колекцій отримують без застосування хімічних речовин, які руйнують довкілля.

Різноманіття стилів, проектування для вузької групи споживачів, орієнтація на індивідуальний дизайн – все це виявляється більш екологічним, ніж масове виробництво для широкого споживання.

Також у світі моди з’явився новий тренд на повторне використання речей та їхню переробку – ресайклінг та апсайклінг.

Фірма Freudenberg піклується про екологію ще з того часу, коли це не стало мейнстрімом. Компанія вважає, що захист навколишнього середовища є важливою та відповідальною справою. Мета такої діяльності полягає в тому, щоб постійно зменшувати негативний вплив у всьому ланцюжку створення продуктів, більш ефективно використовуючи ресурси, скорочуючи викиди, економлячи енергію, воду та інші матеріали, одночасно покращуючи транспортні процеси.

Freudenberg постійно та активно шукає альтернативи для небезпечних матеріалів. Багато продуктів розробляються в поетапних процесах, щоб переконатися, що вплив нового продукту на навколишнє середовище менший, ніж в його попередника.

Так Freudenberg створив лінію утеплювачів з 100% переробленого пластику, серію прикладних матеріалів з повністю натуральних волокон та багато іншого. Якщо для Вас збереження довкілля також пріорітетне, ми маємо що Вам запропонувати.

Обирайте екологічність та безпеку разом з «А-Текс» і «Freudenberg»!

Детальна інформація 044 492 32 79; info@a-tex.kiev.ua

 

 

Произвольный текст в подвале сайта

© shveinoe-delo