ЛЕГПРОМ НА ПЕРЕДОВІЙ БОРОТЬБИ З ПАНДЕМІЄЮ!

         Складно переоцінити соціальну значущість української легкої промисловості. Вона справно задовольняє фізіологічні та естетичні потреби населення нашої країни, виробляючи якісні товари народного споживання. 2020 рік кинув Легпрому України особливий виклик. Звичне мирне життя, в якому повним ходом йшли розробки фешн-колекцій і підготовка до весняно-літнього сезону, в один момент було перекреслено світовою пандемією коронавіруса. 

 

Коли загроза нависла безпосередньо над Україною, раптово виникла величезна проблема: гостра нестача засобів захисту від інфікування COVID-19. Саме в них в перші дні карантину відчували гостру потребу лікарні і установи, які продовжили працювати заради забезпечення життєдіяльності країни.

 

Легка промисловість України прийняла виклик і впоралася з ним. У найбільш тривожний і складний час багато підприємств у терміновому порядку перебудували виробництво і вийшли на передову боротьби з поширенням смертельно небезпечного вірусу. У найкоротші терміни провели налагодження обладнання, розробили і сертифікували продукцію, розпочали випуск життєво необхідних виробів: комбінезонів, халатів, масок, шоломів, бахіл і т.д.

 

Це були і великі фабрики, і невеликі виробництва, і окремі дизайнери. Справжні патріоти своєї країни, багато з них – люди і компанії – за особисті кошти купували матеріали, відшивали і безоплатно передавали частину виробленої продукції лікарням для порятунку лікарів. Були налагоджені постійні поставки засобів захисту в роздрібні мережі, за допомогою флешмобів безкоштовно розповсюджувалися маски людям на вулиці. На жаль, у цій статті неможливо згадати всіх, хто долучився до цього руху – їх досить велика кількість. На прикладі декількох підприємств ми хочемо показати величезну роль легкої промисловості в нашому повсякденному житті.

 

Микола Сиченко, керівник швейної фабрики LESYA, м. Новоград-Волинський

“Напередодні карантину наша компанія подарувала апарат ШВЛ Новоград-Волинській районній лікарні. У момент передачі вже тоді лікарі були серйозно стурбовані ситуацією і гостро постало питання про засоби захисту. Ми миттєво відреагували, був зупинений випуск основної продукції фабрики. Паралельно ми шукали сертифіковану сировину і тестували вітчизняну, бо в багатьох країнах існує заборона на експорт матеріалів для такого виду виробів. Ми перебудували виробництво під випуск захисних комбінезонів, сертифікували продукцію, адже від вироблених нами засобів захисту залежить життя і здоров’я людей, тож все повинно відповідати нормам. Для цього звернулися до Національної академії медичних наук України і дістали підтримку безпосередньо від президента НАМН Цимбалюка В. І. Велику роль зіграла також підтримка місцевої влади: Житомирська ОДА залучила меценатів, BGV GROUP Геннадія Буткевича, які надали передоплату на випуск необхідних ЗІЗ у кількості, достатній забезпечити першочергові потреби області. Від Обласного управління охорони здоров'я вже стояв запит на 38-40 тис. комплектів. Все відбувалося досить оперативно: вивчення, сертифікація, поставка матеріалів (надійшла пропозиція доставки партії тканини президентським літаком), налаштування виробництва, підтримка місцевої влади. Це дозволило в найкоротші терміни запустити випуск захисних комбінезонів. Вже випустили понад 50 тис. комплектів, пройшли клінічне дослідження продукції, забезпечили держустанови, взаємодіємо з волонтерськими організаціями”.

Компанія ТМ AZURI, м. Одеса

“Зараз ми виготовляємо засоби захисту. Тож забули, що таке вихідний або нормований робочий день і працюємо з подвійним зусиллям! В умовах ситуації, що склалася у світі, нам довелося вкрай швидко приймати управлінські рішення і різко змінювати курс бізнесу. Упродовж двох днів ми оперативно перекваліфікувалися і працюємо, не покладаючи рук, виробляючи той продукт, який зараз в гострій нестачі на ринку.

 

Паралельно покращуємо свою продукцію, в прискореному режимі розбираємося з дозвільними документами і стандартизацією. Не дивлячись на складнощі з катастрофічно завищеними цінами на ринку сировини і так само її нестачею, все ж намагаємося давати максимально адекватну ціну. Долучаємо колег і віддаємо партії на відшив, адже всі замовлення мають бути відвантажені своєчасно. 

 

Крім цього, ми систематично безкоштовно роздаємо маски у місті, а також частину свого прибутку направляємо на забезпечення медиків Одеси захисними костюмами. Але ми віримо, що все буде добре, і що український виробник може забезпечити нашу країну всією необхідною продукцією, водночас створюючи робочі місця”.

 

Петро Сорока, засновник ТМ "Petro Soroka" м. Суми

“Випуск першої партії захисної продукції ми здійснили через три дні після початку карантину, тобто, як тільки зрозуміли, що місту потрібна допомога у виготовленні захисних засобів, знайшли сировину і розробили технологію пошиття.

 

Головною проблемою на першому етапі стала спекуляція сировиною – миттєво злетіли ціни навіть не на основну сировину, а на фурнітуру. Резинка для масок продавалася у 3-5 разів дорожче, ніж раніше. Упродовж півтора місяця ми виготовили для підприємств, установ, за заявками благодійних фондів близько 150 тис. одноразових масок, 10 тис. багаторазових масок, 5 тис. комплектів захисного одягу.

 

Зробили свій внесок у благодійний фонд – передали 2 тисячі одноразових масок для медиків м. Суми, також запустили в Сумському регіоні акцію допомоги медикам. Для них було передано близько 1 000 пов'язок на руку з написами "Лікар", "Медик", "Соціальний працівник". У соцмережах і по телебаченню анонсували акцію, спрямовану на підтримку і надання допомоги медикам”.

 

Компанія “Текстиль-Контакт”, м. Чернігів

“19 березня, через два дні після оголошення початку карантину, команда “Текстиль-Контакту” прийняла рішення про пошиття захисних комбінезонів.

Ми відшили перші взірці, розробили відповідні ТУ та вже 23 березня розпочали серійне виробництво. Мотивацією такого рішення було розуміння, що захисні комбінезони – це саме те, чого потребує вся країна. Ми перекваліфікувалися настільки швидко, наскільки це було можливо. Крім того, це робота та заробітна плата, як мінімум, для нашого колективу у 150 осіб!

 

Наші покупці – переважно волонтери та власники великих бізнесів. Наприклад, Наталія Юсупова замовила партію для лікарень, Ярослава Гресь придбала 200 захисних комбінезонів, благодійний фонд «Корпорація монстрів» – понад 5000 одиниць. Комбінезони підійдуть для працівників пошти, аеропортів, вокзалів, дезінфекторів вулиць, для медиків, які контактують з великою кількістю людей щоденно. На цей час понад 15 тисяч одиниць нашої продукції вже у своїх власників”.

 

Концерн “Ярослав”, м. Кролевець 

“Концерн кипить роботою – відшиваємо продукцію для забезпечення захисту. Раніше ми ніколи не цікавилися потребами інфекційних лікарень. Але коронавірус додав свої корективи, і медики за державні кошти, а частіше за спонсорську допомогу, почали укомплектовувати себе спорядженням. Тож ми не могли залишитися осторонь.

 

Спочатку налагодили випуск масок, потім – комбінезонів із бязі. Складнощі були не тільки з пошуками сировини та перебудовою виробництва, вирішували ще й проблему доставки працівників. Потім були розроблені та запущені у виробництво водостійкі медичні комбінезони. Вони відшиваються з мембранної тканини європейського виробництва, яка розроблялася спеціально для використання в госпіталях, тож має антибактеріальне покриття. Забезпечуємо цією продукцією медичних працівників та комунальні підприємства міста. Першу тисячу комбінезонів отримали лікарні та поліція Сумської області. 

 

Як наслідок, у Кролевці не захворів жоден лікар. Це при тому, що в Україні шоста частина хворих – медики, а в місці серед населення - кілька десятків хворих на коронавірус. Зараз місто повністю готово до боротьби з епідемією. За підтримки керівника ОТГ, місцевих підприємців та депутатів було придбано в достатній кількості засоби для захисту. І серед них – багаторазові комбінезони з мембрани та білої бязі від концерну “Ярослав”. Тож наші працівники не сидять дома, а виконують свій обов’язок. Для того, щоб завтра нашим лікарям була можливість виконувати свій”.

 

Пишаємося та вдячні всім, хто почав робити під час карантину такі важливі для всієї країни кроки. Цей досвід показує, наскільки величезний потенціал української легкої промисловості. І що при розумному та правильному підході вона в змозі забезпечувати країну необхідними засобами захисту. А це й завантаження підприємств, що дозволить пережити кризовий період після карантину. І, звісно, допомога на державному рівні щодо забезпечення установ, які змушені працювати та підтримувати життєдіяльність країни в момент карантину. Світова пандемія показала, що Легпром України готовий приймати виклики сучасності та залишатися на передовій в найскладніші для нашої країни періоди.

 

 

Произвольный текст в подвале сайта

© shveinoe-delo