Правильне планування виробництва - запорука успішного бізнесу!

У цій статті я розповім, яким чином виникла ідея створити онлайн-курс «Матричне планування 7D».

Сама ідея матриці- це скоординоване планування всього процесу виробництва продукту, а ми всі знаємо, що добре спланована справа - це вже 50% успіху.

 

 

На початку трохи даних для розуміння специфіки виконаної роботи:

До впровадження матричного планування (застаріла (ручна) модель планування циклу виробництва продукції)

• Значна частина моделей з колекції виходили із запізненням по сезону, в зв'язку з цим лише 45% колекції продавалося без знижок.

• Закупівля тканини проводилася хаотично, без чіткого розуміння кількості та виду матеріалу ,потрібного для даної колекції, це призвело до того, що на складі лежало «незатребуваних» тканин близько 100 000 метрів, при цьому дизайнери стверджували, що шити ні з чого і вимагали нових і нових тканин;

• Колектив працював в режимі аврала- то кілька днів простою, то тижнями без вихідних;

• На складі більш ніж 10000 одиниць продукції, а торговий відділ кричить, що нічого продавати;

Після впровадження матричного планування:

• Практично 85% виробів продаються без знижок в високий сезон

• Залишки тканин на складі зведені до мінімуму, матеріали та фурнітура закуповуються в необхідних кількостях та надходять на склад своєчасно. Таким чином ми маємо можливість не заморожувати кошти в тканинах

• Колектив працює в нормальному режимі, кожен знає що він буде робити завтра і через тиждень

• Залишки продукції після закінчення сезону становлять не більше 15% від випуску.

 

А тепер власне, як все починалося ...

П'ять років тому, маючи за плечима досвід роботи в системній міжнародній компанії, я прийшла на підприємство мого чоловіка, щоб допомогти описати і систематизувати бізнес процеси. У мене був 20-ти річний досвід управління власною компанією, і 6 років роботи по франчайзингу в компанії, яка має близько 600 філій більш ніж в 120 країнах світу, де всі процеси описані, систематизовані, і налагоджені до ідеального стану. Я добре розуміла, що секрет успіху саме у правильній організації. Досвіду роботи на швейному виробництві у мене взагалі не було, тому завдання стояло досить цікаве і захоплююче. Виробничий процес, з яким мені слід було розібратися, можна охарактеризувати як роботу старої бабусиної пральної машинки - шуму багато, праці багато, а результат не задовільний ...... Перед нами постало завдання модернізувати стару модель в нову, сучасну і ефективну.

Необхідно було подивитися на виробничі процеси під іншим кутом, так би мовити, новим поглядом, поглядом людини, яка дуже добре розуміла, що стара (ручна) система управління не працює і потрібно терміново придумати, розробити, адаптувати і впровадити нову сучасну модель. При цьому дуже важливо було не наламати дров і не зіпсувати того, що працює.

Я почала з того, що буквально ходила з блокнотом по всьому підприємству і питала працівників: а що Ви робите? А яка мета Вашого поста? А який результат Ви повинні отримати? А за що Ви отримуєте зарплату?Причому в цих питаннях не було підступу, я дійсно саме це і хотіла дізнатися. Ефект цих питань був як від пострілу з водяного пістолета: ніхто не постраждав, але всі були мокрі .... Що ж я з'ясувала в результаті?

1. Не всі співробітники чітко знають для якої задачі існує їх посада , і що саме вони повинні отримати в результаті.

2. Багато функцій дублюються двома, а то й трьома співробітниками, що викликає роздратування, призводить до хаосу і в кінці відповідальність не бере ніхто. Якийсь результат є, але яким чином визначити його якісні параметри немає розуміння, отже ми не знаємо взагалі гарний це результат чи ні.

3. Не всі співробітники розуміють, яким чином вони можуть виміряти виконану роботу. Знаєте, це як стометрівку бігти - біжать всі , тільки один за 10 секунд, а інший за 45 хвилин ... .. Різниця полягає в поставленому завданні. Наприклад, якщо необхідною умовою є тільки пробігти 100 метрівку - то завдання виконане, а якщо завдання полягає в тому, щоб пробігти стометрівку за 9 секунд- то ні.

Багато чого цікавого вилізло назовні під час мого «блокнотного розслідування» ... Процес ставав все більш і більш захоплюючим, найпрогресивніші і найвідповідальніші співробітники включилися в цю гру і ми стали прояснювати функції, поступово змінювати організуючу структуру підприємства, роблячи її більш системною, прозорою і зрозумілою кожному працівнику. І це знайшло відгук. Виявляється, людям подобається, коли вони розуміють який результат від них очікується, як його вимірювати, яка взагалі мета рухає нами всіма як командою. Це була наша перша перемога на шляху формування крутої команди однодумців. При цьому завдання для мене особисто ставало все цікавішим і цікавішим.

В результаті свого «блокнотного походу» ми з командою виявили свої головні помилки, які найчастіше зустрічаються на підприємстві:

1. Продукція виходить невчасно , це відбивається на швидкості реалізації виробів, а значить і на оборотності коштів.

2. Невідповідність виробництва продукції потребам торгового відділу, наприклад, в складі є блузки 42-48 розміру і брюки 52-56, що не комбінуються, а значить ускладнює продаж і того і іншого ....

3. Виробництво шиє не ті вироби, які терміново потрібні торгівлі, а ті, для яких просто підійшла їхня черга, таким чином торгівля в постійному дефіциті, а виробництво не знає про це ... ..

4. Відсутність планування асортименту і , як наслідок, хаос в закупівлі тканин і фурнітури для колекцій.

При цьому у мене виникли нові питання:

• Як оптимально витрачати бюджет на закупівлю матеріалів? Чим швидше ми обгорнемо свої фінанси, тим вигідніше для підприємства ... Адже очевидно, що бажано закуповувати оптимальну кількість тканини, щоб купити стільки, скільки потрібно для повного забезпечення колекції, щоб гарячково НЕ докуповувати «де?що?у кого?» є, і при цьому не взяти зайвого, щоб не «заморозити» кошти в тканинах до майбутнього сезону, тому що тканини мають трендовість ,тому застарівають і в майбутньому сезоні вже продаються зі знижками. А це прямі втрати коштів.

• Як розрахувати, скільки артикулів тканини потрібно і в якому метражі?

• Як спланувати роботу експериментального, розкрійного, швейного цехів, щоб торгівля своєчасно отримувала товар і могла продавати його з оптимальним прибутком ?

• За якими ключовими показниками потрібно орієнтуватися правильно ми рухаємося, чи ми свою стометрівку «біжимо» за 45 хвилин?

Звичайно, ми всі знаємо, що швидко казка мовиться, та не швидко діло робиться. Зрозуміло, що багато було навчань, консультацій, практичних пошуків, проб і помилок.

А втім, чергова велика перемога сталася!!! Це моє особисте авторське ноу-хау, яке успішно впроваджено і працює на підприємстві PetroSoroka.

Цей документ носить назву «матриця виробництва колекції 7D». Це вдосконалена асортиментна матриця підприємства, легка і зрозуміла для роботи. Що дає матриця підприємству: оптимальне планування, скоординованість дій підрозділів по ланцюжку «ескіз-опрацювання моделі-електронне лекало- закупівля тканини і фурнітури для партії- розкрій-пошив-перевірка якості - продаж», Завдяки створенню цього алгоритму один раз на пів року, під нову сезонну колекцію, ми маємо на 6 місяців чіткі плани :

• План роботи для дизайнерів- коли (дата), скільки (кількість) і яких (опис і призначення) моделей має бути виконано і надано в ескізах для схвалення;

• План роботи для лабораторії -коли (дата), скільки (кількість) і яких (опис і призначення) моделей має бути прошито і представлено на ХТС;

• План роботи для конструкторів електронних лекал- план опрацювання моделей, черговість, терміни надання на ХТС і здачі конструкції в розкрійний цех;

• План роботи закрійного цеху: яка модель, в якій кількості і в які терміни зайде на розкрій;

• План закупівель для відділу постачання: які тканини і в якій кількості, а також фурнітура- скільки гудзиків, ременів та ін.

В які терміни потрібно завести на склад сировину і матеріали, а що може постояти на броні у постачальників. Цей ,дуже важливий , момент дозволяє своєчасно оплачувати актуальні матеріали, планувати свої платежі, планувати приход тканин і фурнітури та купувати все в оптимальних кількостях.

• План роботи для швейного цеху-точні дати випуску готового виробу на склад, які порушувати не можна, кожна швачка і кожен бригадир знають ці терміни і намагаються (що практично завжди виходить) укластися в них, тому що розуміють, що цим впливають на дохід компанії.

• План виходу продукції в склад- це дає можливість відділу продажів точно знати, коли і який виріб вийде з цеху і в якій кількості. Це дає можливість зробити предпродаж ще до випуску продукції.

З перерахованого вище можна побачити, що завдяки такому документу , 7 важливих підрозділів працюють злагоджено і без авралів (тому 7D). Впровадження відбувалося не просто, тому що ми не знали, як все звести в один зрозумілий документ. Більше року нам з командою потрібно для того, щоб матричне планування запрацювало на 100%. Ми багато попрацювали, перш ніж матриця набула того вигляду, в якому вона зараз застосовується, однак ефект від такої праці перевершив всі наші очікування.

Найголовніші питання, які ми вирішили:

• колекція виходить своєчасно, і завдяки цьому продається на 80% без знижок;

• всі цехи працюють без авралів;

• вже на фазі опрацювання торгівля має можливість продавати виріб;

• тканини надходять на склад за планом, ми не купуємо зайвого і не буває такого, що не вистачає на повну партію; залишки тканин зведені до мінімуму.

І тепер, маючи в арсеналі такий документ, я почала ділитися зі своїми колегами - виробниками одягу і взуття, як класно ми все зробили, який крутий інструмент застосовуємо. І тут пішли прохання від колег -допомогти впровадити нашу матрицю на їх виробництвах. Так як це зробити? Фізично просто не виходить, і я придумала записати онлайн курс по матричному плануванню асортименту. Курс цей підходить для будь-якого виробництва (одяг, взуття, аксесуари).

Курс вийшов досить об'ємним і цікавим. Ідея була дати алгоритм планування розробки і випуску колекції, але довелося торкнутися і інших аспектів життєдіяльності компанії. У цьому курсі ми розповідаємо про ключові моменти:

- точка беззбитковості компанії;

- створення «муд борда» колекції , з урахуванням 3-х основних показників: ризиковість, асортимент наповнення, сезонність;

-створення матричного плану виробництва колекції.

Крім цих стратегічних питань, ми торкаємося в своєму курсі технологій продажу і просування продукту, діджитал-маркетингу, стратегічного планування розвитку компанії, основ фінансового планування- ці аспекти не відображаються безпосередньо в самій матриці, проте вони є ключовими для ефективної роботи підприємства і підвищення економічних показників. Так вийшло, що хотілося розповісти про матрицю, але довелося пройтися і по цим ключовим моментам життєдіяльності виробничого підприємства.

Буду рада співпраці з вами:

 

КОНТАКТИ:

067-406-39-18

 

 

Произвольный текст в подвале сайта

© shveinoe-delo